tisdag 17 november 2009

Doktorn avklarad

Ja då har jag varit hos doktorn nu på morgonen. Mina händer värker och armbågen låser sig och stortåleden börjar den med. Lika bra o lämna in kroppen på en renovering, den är i allafall snart 30 år och vilken bil kan hålla sig i 30 år utan renovering ;) Händerna skall röntgas och jag har nu lämnat blodprov för att se om det är reumatiskt eller inte. Sist de tog sådana prov så visade det inget. För och nackdelar med det, ont gör det ändå. Passade på att fråga doktorn om det finns någon möjlighet att få hjälp med vikten och det enda som fanns är ett piller eller opperation. Fick namnet på opperationerna och skall läsa på dem. Just nu är jag så jä..a trött på min övervikt så jag skulle kunna opperera bort den i morgon. Men inga förhastade beslut här utan jag skall ställa fördelar mot nackdelar och sen återkomma till doktorn om så skulle vara. Visst kunde hon skriva en remiss till en dietist men som doktorn sa, hon visar dig tallriksmodellen och den kan du. Det kanske stämmer och sist jag gick vid dietist så gick jag konstant upp, gissa vem som slöt. Jag behöver någon som hindrar mig från att äta :) Doktorn hade även som råd att jag skulle prova nutrilett eller cambridgekuren. Den första har jag provat o den fungerar för ja kräks konstant :) effektivt men inte trevligt :S den sista har jag inte provat men den är lite dyr men å andra sidan skall jag inte äta annat så blir det kanske ingen skillnad. Det alternativet skall jag också titta på, men efter årsdagen. Tänker inte sitta på min fest och inte äta mer än soppa. Då får de bli efter det i så fall. Träna skulle man tydligen kunna göra ändå trotts att man bara åt soppor eftersom de var väl avvägda när det gällde energi. Sa att jag försökt ed viktväktarna och hon hade lite samma inställning som jag till dem. De är bra men inte när man tränar och risken att kroppen går ner i svält och då släpper kroppen inte ifrån sig ett gram, varesig fett eller något. Möjligen muskler o dem vill ja ha kvar!!! Så jag skall googla och jämföra, givetvis skall jag vara kritiskt till källorna, ingen wikipedia här när man inte har en aning om vem som skrivit. Har hittat sidor från sjukhus, dem måste ja väl ändå kunna tro på. Och så har jag hittat bloggar från personer som genomgått opperationen, deras historia är bra att läsa men det är inte säkert att det är samma för mej. Snart väntar tandläkaren IGEN!!! blä, usch o FY!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar