tisdag 28 september 2010

Hösten är här!

Ja nu är det ingen tvekan om att hösten har kommit. Vinden viner så det är ett under att träden står kvar. Själv vill jag bara sitta inne och lyssna på vädret men ljusen tända. Löven är så vackra den här tiden på året. Egentligen brode jag plocka lite löv och göra något av dem. När man var liten gjorde man ju tavlor, kanske skall göra en sådan nu med. Vad gör det att jag inte är liten längre, barnasinnet är kvar och pyssla är kul. Väntar ännu på kameran så att jag kan fota denna vackra årstid. Här hemma ser det ut som en bomb har slagit, hantverkare kallas det =) Håller på att renovera badrummet. Väggen i duschen hade släppt och samtidigt upptäcker jag att golvet inte är okej. Enligt hantverkaren som är här nu så har det blivit något fel när de satte klinkers vid golvbrunnen. Fråga inte hur och så för det förstår inte jag. Bilder på badrummet kommer när allt är klart. Det har dammat så hela vardagsrummet är ett enda vitt lager. Ingen ide att städa ännu för han är inte klar på lång tid. Möjligen att jag tar golvet så ja kan gå barfota. Blommorna är lätt grå och inte så gröna och fina som de brukar. Har då ingen dusch så det blir att fara till gymmet så fort det skall duschas. Ingen lång bit men omständingt. Kan erkänna att jag springer mindre för att det är omständigt att först till gymmet med väskan, sen springa och sen till gymmet och duscha och sen hem igen. Nej springa får det bli när jag fått tillbaka mitt badrum.

1 kommentar: