onsdag 15 september 2010

Första dagen...

... på nya arbetet är avklarat. Mycket information och trotts det är huvudet tomt just nu. Damen som skall gå i pension finns kvar till den 7 oktober så jag har lite tid på mig att förstå grunderna i vad det är jag håller på med. Vissa saker är självklara och andra är mer än förvirrande. Systemen talar emot varandra ibland. Men jag kommer bli bra på det här snart. Hon som skall lära upp mig sa att det tar nog minst 2 år att lära sig det här yrket. Så att jag är förvirrad idag är kanske inte så underligt då =) Alla är i allafall trevligt och tycker att det är kul med ny och yngre arbetskraft. Jag tillhör de yngsta, om det inte rent av är så att jag är yngst. Får nästan känslan av att de glömmer vilket arbete kvinnan före mig har gjort. Hon har mest varit på sitt kontor idag. Det kontor som skall bli mitt. Har fått kvittera ut en nyckel idag, nu har jag tillgång till en byggnad som innehåller hur mycket som hellst. Jag skall åka till Visby för att fotograferas och få ett passerkort till Visborg där de andra avgiftshandläggarna sitter. Jag har skrivit ut mina första beslut idag, tillsammans med min "handledare". Det där med avgifter i kommunen är komplext, det får jag inse nu. Men arbetet är varierande och jag tror det här kommer bli bra! har en hel del att lära mig och det ser jag som en utmaning och det är kul. Sen att det är tröttsamt nu i början är nog bara ett bevis på att jag försöker ta in allt på en gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar