måndag 4 oktober 2010

Renovering här hemma

Som jag nämnt tidigare så får jag renoverat badrum. Hela lägenheten ser ut som ett slagfält. Allt är hur dammigt som hellst och jag gillar det inte. Jag vill ha ordning och reda och välstädat. Lite problematiskt just nu =) Att jag sedan beslutat mig för att måla om köket gör inte saken bättre. När badrummet är klart så kommer jag riva ner tapeten i köket, spackla, slipa och måla om köket i en lila färg. Tapeten som sitter i köket är mörk och jag tror det kommer bli betydligt bättre när jag får färg på det. Ljusare om inte annat. Sen skulle jag vilja måla om vardagsrummet också. Det går just nu i en gul ton och jag vill måla det i en mörkgrå ton. Färgen kan man sätta på gardiner och kuddar. Så skall jag genomföra detta så kommer tiden att springa. Snart börjar skolan igen och jag borde vara klar tills dess. Annars kommer det ta tid att få det gjort. Men att skapa med händerna är så kul och jag hoppar och tror att det kommer bli bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar