måndag 13 september 2010

Ny kamera

Jag har ju fotat en del och tycker inte att min lilla kamera, utan finesser, klara av vad jag vill göra. Så då har jag under en längre tid letat efter en ny kamera. Medveten om att det blir dyrt. Men vill jag fortsätta så är det kanske inte så mycket att välja på. En systemkamera var ett krav, zooma måste jag kunna! Hittade egentligen en annan kamera men när jag äntligen fick ändan ur vagnen och skulle beställa den så gick det inte längre. Hittade detta alternativ en Nikon D3100 och jag hoppas att jag blir nöjd med denna. Den har betydligt fler pixlar än den jag har, två objektiv och en massa annat som jag ännu skall lära mig vad det är bra till. Kameran är ny och har int ekommit ut på marknaden ännu. Men jag vill ju ha min kamera NU!!! Skall på hockey på fredag så då passar det bra med ny kamera, om det inte var så att den släpptes i slutet av september. Det får bli en annan hockeymatch. Har funderat på att göra en ny blogg med bara bilder, det kansek finns någon som vill se bilder och inte en massa text. Får fundera lite mer på det =) Fotade idag föresten men skall lägga in korten i morgon för nu är det sovdags!

2 kommentarer:

  1. Det kommer att bli jättespännande Kicki!

    SvaraRadera
  2. Dina tankar om kamera överensstämmer så väl med mina om kameraval: skall den vara liten och smidig eller skall den kunna ta bra bilder på nära eller fjärran objekt? Du får gärna dela med dig senare om ditt val och dina erfarenher.

    Om du byter bloggen mot annat tema, eller öppnar en ny så följer jag med...

    Ulla

    SvaraRadera