fredag 10 september 2010

Kanske över ytan....

men jag är inte helt säker. I går mådde jag kanske bra. Var vaken hela dagen. Kanske inte direkt pigg i huvudet men okej jämfört med dagen innan. Gick i säng tidigt och planerade för att stiga upp tidigt, kanske fick besök av hantverkare och deras största nöje skall inte bli att få se min morgonfrilla. Så kul unnar jag dem inte ;) Vaken tidigt idag och förbereda för att gå till gymmet och duscha. Känner mig maktlös och matt i hela kroppen. Den lyssnar inte på mig, utan gör precis som den vill. Steker min vanliga omelett och försöker äta den. Mår illa direkt och får slänga resten. Går till gymmet, hoppas på att komma hela vägen, annars får jag väl vila på vägen. Som gamla tanter gör. Tar mig HELA vägen till gymmet, kommer på att en Gainomax kanske går ner. Det är i allafall flytande och relativt lätt att dricka i sig. hAr tidigare gillat vanlijsmaken så det får bli en sådan. Får behålla den och känner mig lite bättre. Fika på bagarns var bokat sedan tidigare. Utför det och känner mig orkeslös. Frukosten bestod i ½ smörgås och ½ liten bägare. Orkade knappt glassen men det är sista dagen med mjukglass så lite tryckte jag ned. Är proppmätt i flera timmar. Lunch, serveras av syster, sjävl ligger jag på soffan och kliar katten mellan öronen. Släpar mig upp och äter. Mätt direkt igen. Så där mätt som efter ett julbord. Pratar med en vän som fyller år idag. Vilar på soffan igen. Fryser men ingen feber, det har jag kollat. Systrarna fryser de med så det är nog kallt här. Ligger på soffan och myser med katten igen. Fryser i allafall inte om magen ;) synd att katten inte är större då skulle hon värma mer :) Snart är det dags att åka till faster för att fira hennes årsdag, de andra hos min vän får bli på söndag. Fast egentligen vill jag sova. Har tillbringat dagen hos systrarna för att slippa ligga på soffan migg bland byggarbetare. Nu ringer de och säger att de inte kommer fören på måndag, det kan göra mig frustrerad. Men det är inte mycket jag kan göra något åt. Förhopningsvis är jag piggare på måndag och kan göra något annat än ligga på soffan. Nu blir det nog en sväng till i soffan och sen dags att fixa ill sig lite inför årsdagen. Sen på huvud hem i säng och vakna lagom det är dags att gå till mormor i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar