lördag 11 september 2010

Vägning och lite till

Ja i fredags var det ju dags för vägning, vågen visar på samma vikt som den gjort hela sommaren. Kanske inte så underligt när jag mått så dåligt de senaste dagarna. Har knappt kunnat äta något alls. Vad är det för speciellt med vilka siffror det står på vågen egentligen? det har jag inget bra svar på. Jag tränar regelbundet, mår egentligen ganska bra. Bortsett från de senaste dagarna. Omgivningen accepterar mig som den jag är, annars är de inte i min omgivning ;) vad spelar det då för roll om jag väger 111,8 kg eller 85 kg? Mycket bra fråga. Vad är anledningen till att jag vill gå ner i vikt?
  1. min kropp mår bättre, lederna strejkar redan
  2. stora delar av släkten har avlitit i hjärtinfarkt, risken är större om du är överviktig
  3. det kommer bli lättare att röra på sig
  4. jag kan trivas med mig själv, det gör jag inte nu

Det som kan göra mig så ARG är att människor som inte rör på sig ett enda dugg kan hålla vikten och vara så smala. Men jag som tränar som en tok, äter nyttigt och tills jag är mätt inte tappar längre. Bara denna kropp kunde tillåta mig att springa igen så ska ja fan ner mer i vikt.

Men just nu är det ett halvt företag att gå till affären och tillbaka, det tar nog 20 minuter kanske. Varför?? är det något som stressar mig så är det när min kropp inte förstår mig. Fan vet vem som ska börja ändra på sig. Jag eller den kropp jag lever i!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Annars känner jag mig ännu trött, ligger gärna på soffan men tvingar mig till att försöka göra det som behövs. Ryggen värker av allt vilande, den behöver träningen. Äter en del men blir fort mätt. Magen har i allafall dragit ihop sig. Tänk om den kunde hålla sig så, det skulle vara bra.

På tisdag är det spinning igen och på onsdag börjar jag mitt nya jobb, pigg och glad! hoppas jag =), torsdag är det push och nu vill jag vara ledare. Så nu har jag önskat det också ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar