måndag 27 september 2010

Spinningledare

Ja nu har jag ÄNTLIGEN fått gå min efterlängtade spinningutbildning =) En helt med underbara människor, skratt, svett, svidande muskler, svett, musik, mat och massor av annat kul! Vi började lördagen kl 9, 10 förväntansfulla deltagare från tre olika föreningar. Dock inget som märktes utan alla var öppna och glada. Linda som utbildade oss spred energi redan från början, vill ni veta mer om Linda så finns hon här. Två av de tio deltagarna hade gått utbildning för länge sedan och visst fanns det säkert en del som de kunde använda sig av ännu. Men efter en del funderingar fram och tillbaka så insåg vi alla att utvecklingen gått framåt. Men bara till fördel för oss ledare och deltagare. Har ju lett spinning sedan i våras och inser nu att jag troligen får göra om hela mitt pass. Kommer genas på att jag inte gör om det utan gör ett nytt. Deltagarna har gillat mitt pass och framförallt musiken så jag skall räkna på låtarna och se hur galet det blivit. Leder i morgon igen, då får det bli det gamla eftersom jag inte hunnit rätta till det. Åter till utbildningen. Två spinningpass om dagen och söndagen fick vi även cykla de låtar som vi skulle intsruera för varandra. Ni kan bara tänka vad våra rumpor tyckte :D Det blir bra det inför vätternrundan. Det skall härdas. Vad var lätt under helgen:
  • Känna att man kunde fråga om det behövdes, ingen fråga var för dum.
  • Även om vi var hur trötta som hellst så fick vi sådan energi till att cykla ännu mer, vart vi fick den ifrån vet jag inte men jag tror Linda har något med det att göra.

Vad var svårt då: det måste ju finnas sådant också.

  • Musiken, tidigare har jag tyckt att vissa låtar är så självklara som raksträcka och backe. Nu efter helgen är det inte lika självklart längre. Takten i vissa låtar har de nog glömt, inte lätt för mig att cykla efter det då ;)
  • Kanske inte svårt men tråkigt, helgen gick för fort =)

Så nu är jag både spinning och pushledare på riktigt!!

3 kommentarer:

  1. Jaa nu är du en riktig spinninginstruktör :-) Såå bra jobbat! Jag är fantastiskt glad att jag fick tillbringa helgen tillsammans med er i Hemse :-) Kul med din blogg!

    Stor kram från Göteborg

    SvaraRadera
  2. Man får gratulera! Då väntas nya tider i spinninglägret nu då?

    SvaraRadera
  3. Linda: tack och kram tillbaka
    Åsa: tack, snart möte sen är vi på G =)

    SvaraRadera