onsdag 14 juli 2010

Vad gör man....

... en dag när värmen är helt galet hög? jo man storstädar lägenheten. Sov halva dagen i går och när jag sedan satt och åt lunch så rann svetten av mig. Sitter still och svettas. Då bestämmer jag mig för att städa. Svetten rinner och visst det blir värre men då får jag städandet gjort. Så på med kaffe och dricka 1 liter vatten och sen så var jag igång. Tvättade lakanen i sängen och en maskin tvätt till. Känns som om ja inte gör annat är tvättar lakan. Svettas som en tok på natten. Städningen gick ganska fort och se blev det avslutning med Beck =) och besök av faster och hennes man. Det var länge sedan vi fikade. Men när jag är ledig jobbar dom och är de lediga så sover jag. Så är det på sommaren! Nu är klockan 8,52 enligt datorn och termometern står på 23,6 grader ute och 26,8 grader inne. Upplever ändå att det är svalare idag. Fläktar lite och det har faktikst varit "bara" 20,4 grader som lägst i natt. Idag väntar jag hem lillasyster från lass, med en galle mindre. Handel skall göras och annars får det bli vad som faller in. Läser just nu Annika Dahlqvist bok "Doktor Dahlqvist blogg" läs den och du blir övertygad om att en del inte vet vad de håller på med. Och det är inte Annika jag syftar på utan de som skall ha till yrke att tala om för oss hur vi skall äta. Återkommer med bra saker ur hennes bok!

2 kommentarer:

  1. Städa, måste man det när solen skiner? Är det mulet imorgon tar jag tag i det, men skiner solen, NOT!
    Ha det gott Kicki, snart är det slut på friden ;)

    SvaraRadera
  2. Ja när det såg ut såhär så måste man städa även om solen skiner! Ses snart =)

    SvaraRadera