fredag 30 juli 2010

Ny väg!

Var ute och sprang med faster i kväll =) har hört talats om att det skall finnas en damm i närheten av där jag bor och då inte den vanliga som jag går vid annars. Måste utforskas och hittar en mycket trevlig väg att springa. Lite ojämt så balansen får träning och ingen trafik och så går den att sätta ihop med min vanliga slinga. Helt toppen! Hinner jag i morgon skall jag ta med mig kameran och fota så får ni se hur den ser ut!!! Springet blev i hela 47 minuter, har nu kommit så långt med mitt springande så att det nästan känns meningslöst att snöra på sig skorna för "bara" 30 min. Tänk så det förändras, förut kunde jag inte springa 30 min i ett sträck och nu vill ja nästan inte snöra på skorna för så lite ;) Minns ändå första gången jag sprang och inte klarade 1 minut. Gissa om jag idag känner mig stolt över att ha sprungit så mycket som jag gjort. Och mer kommer det att bli. Har beslutat mig för att springa marathon i nästa år. DÅ SKALL JA RUNT!!! nu vet jag att knäet strejkar och då skall det förebyggas. Jag hoppas och tror verkligen att jag kommer att gå ner mer i vikt och det gör ju hela springgrejen mycket lättare. Så se upp i stockholm nästa år ja viker inte undan ;)

2 kommentarer:

  1. Löpning är tålamod, både för kropp och själ.

    SvaraRadera
  2. Ja och för mig är det även stresshantering. Även om kroppen är trött så ger det energi åt själ och huvud.

    SvaraRadera