måndag 26 juli 2010

Arbetsintervju

Vad nervöst det är att inte veta vad det är arbetsgivaren vill veta om en. Hittade lite informaiton på nätet om vilka frågor som kan dyka upp. Vilka är mina styrkor? tjaa :S flexibel, kreativ, problemlösare kanske Svagheterna då? de kan väl inte jag svara på! det måste ju mina arbetskamrater beskriva. Men det skulle i så fall kanske kunna vara att jag blir raslös om jag inte har något att göra. Eller??? har faktistiskt ingen aning... Annars vad det gäller anpassningsförmåga, förmåga att lära sig, analysförmåga, förmågan att fatta beslut, ledarskap, prestationer, förmåga att ta initiativ, att kommunicera skirftligt, målsättning och samarbete tycker jag att jag är skapligt bra på. Sämre är det med säljteknik och förhandlingstekning. Det är inget jag har övat på och att trycka på folk sådant de kanske inte vill ha är inte min grej. Ingen risk att jag jobbar som telefonförsäljare. Men jag tror inte det är något som jag har ett behov av att kunna i detta fall. Hur ska man klä dig då? jag har tänkt finbyxor och ett snygg överdel. Propert och presentabelt. Och med viss stil för lite har jag (tror jag i alla fall ).....

1 kommentar:

  1. Nervös?
    Det kommer att gå bra, var bara dig själv Kicki!

    SvaraRadera