tisdag 6 juli 2010

Fin form till hösten!

Jag har anmält mig till Ulrika Gabriels kurs "Fin form" till hösten. Den startar i augusti och det ser jag fram emot. Ulrika är en klok kvinna som ser saker ut ett annat perspektiv och det gör att jag också får möjlighet att se sakerna ur samma perspektiv. Jag hoppas och tror att det kommer att bli en mycket givande kurs både för mig och de andra deltagarna. Varför då detta? jo jag har ansvar för mitt liv och om jag tycker att det är trisst och händelselöst så är det ju faktiskt bara jag som kan ta tag i det. Jag vet ungefär vad det är jag vill men behöver ha en spark i ändan och lite mer självförtroende för att våga hoppa. Ungefär som en liten fågelunge som skall lära sig flyga men inte vågar hoppa. Jag utnämner därmed Ulrika till min fågenmamma ;) Men hennes kurs och en del till skall jag våga hoppa!! I kursens beskrivning skriver Ulrika att kursern kommer att innehålla självkänsla, sömn och förändringsarbete. Ja det finns en del till men det är de här bitarna som tilltalar mig mest. Jag har börjat förändra mitt liv och känner att jag nu behöver mer stöd i förändringarna. Sover gör jag som en kratta när jag inte jobbar natt så alla tipps mottaget på hur jag skall få ordning på det.

4 kommentarer:

  1. Det där lät ju spännande! Så nu går du och längtar till hösten?

    SvaraRadera
  2. Åsa: ja visst längtar jag till hösten! och spännande tror jag det blir =)
    Tigris: ja det hoppas jag med och tror starkt på det!

    SvaraRadera
  3. Roligt. Blir säkert mycket pepp och bra fokus!!
    Lycka till.

    SvaraRadera