fredag 23 juli 2010

Sommarlov och arbetsintervju

Ja jag och viktkampen har sommarlov, inte så att jag släppt allt utan snarare så att jag inte indogt kämpar. Det är sommar och det varar ungefär två månader om året. Då tar jag lov från viktkampen. Jag äter ännu inget kaffebröd eller godis. Knappt pasta eller ris. En och annan färskpotatis har dock slinkat ner. Åter till verkligheten i mitten på augusti tror jag det får bli. Väger mig lite då och då och ser direkt om det varit kolhydrater dagen innan för då är det + på vågen. Annars står det ganska still. Toppen tycker jag eftersom kosten inte är strikt och träningen också har lite sommaruppehåll. Det är varmt och då springer jag inte lika mycket. Men snart är det svalare och åter till det normala då är jag på G jag också! I går ringde telefonen, det var en kvinna som undrade om jag ännu var intresserad av tjänsten som avgiftshandläggare hos kommunen. JAAAA ville jag skrika men sa bara "ja visst sjävklart" så på onsdag skall jag på intervju. Har aldrig varit det tidigare så jag kommer vara mer eller mindre medvetslös innan. Men det skall nog gå bra. Jag är lugn i det yttre och stresstålig för det mesta så det är nog okej. Sen är det ytterligare väntan på att få svaret om de vill ha mig eller någon annan. Fast ja kom ju med till intervju de var trevligt!!

2 kommentarer:

  1. Kanske kan vara klokt att stanna av lite i viktkampen för att landa i din nya kost innan du tar nya tag. Väger du dig regelbundet har du ju koll att det inte vänder uppåt igen!
    Jag är vågfreak, jag väger mig varje dag!!!

    Så roligt med jobbet Kicki! Att bara få komma på intervju är mycket värt!!!

    SvaraRadera
  2. Ja jag känner att det är en möjlighet att få testa kosten utan striktheten. Ska ju kunna leva på detta sätt även i framtiden. Jag väger mig varje dag utom när jag jobbat natt. Har vägning varje morgon.

    Ser fram emot intervjun men börjar redan bli ruskigt nervös!

    SvaraRadera