fredag 23 oktober 2009

Trött och utan lust

Nu e de så igen :( tror jag skulle kunna sova i hundra år. Jag vill kunna vakna pigg och känna mig utvilad. Det står i många tidningar och böcker om träning att när du motionerar så sover du bättre. Jag vill verkligen inte veta hur illa jag hade sovit om jag inte tränat. När jag läser om hur man kan sova bättre så står det motionera... jag gör ju det!!! det står även att det skall vara svalt i rummet, det har jag. Ibland kan jag somna relativt snabbt när jag gått och lagt mig men då vanar jag efter någon timme och sen är det kört. Då tar det minst två timmar innan jag somnar om igen. Försökte med att hitta en rutin, somna 22.30 och vakna kl 6.00 det skall bli 7,5 timme. Men det räcker inte! Nu skall jag försöka med att gå isäng kl 22 och läsa lite så jag kommer ner i varv och sen sätta klockan på 6.30. får se hur det går. Kan inte heller tycka att jag är direkt trött på kvällarna och det är sällan som jag dricker kaffe efter kvällsmaten. Det kan eventuellt bli en kopp pepparmyntste för att de är bra för min oroliga mage..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar