måndag 19 oktober 2009

Demensundersökning kanske??

När vet man att det är dags att söka sig till demensvården? det är inget dåligt skämt! I fredags skulle jag och systrarna till Visby för att först handla och sen se hockey i vanlig ordning. Vi gav oss av straxt vid 4 på eftermiddagen för att hinna det som planerats. Kvällen avslutades på Max som vanligt och där blev vi sittande ett tag och jag var inte hemma fören någonstans mellan halv 12 och 12. Upptäcker att det är svårt att låsa upp dörren men det händer ibland så då får man dra lite i handtaget och då går det lättare. Detta fungerade dock inte i fredagsnatt. Trycker ner handtaget och DÖRREN ÄR OLÅST! jag har alltså åkt till Visby och varit borta i mer än sju timmar och inte låst dörren hemma.... Det var obehagligt att gå in i lägenheten men med handlen kvar i handen så gick jag runt och tittade efter om allt var okej... Nästa förvirrade tillstånd var delvis i fredags det med men jag upptäckte det inte fören idag. Varje fredag skall ja lämna in en uppgift i engelskan för att läraren skall veta att jag ännu är med i kursen. Detta görs genom att jag svarar på tre frågor och sen är det klart. Gör man inte det senast fredagen så räknar läraren med att du avslutat kursen. Gissa vem som kom på att hon glömt det i fredags. Fick logga in fort som f.n och svara på frågorna och så får jag gå in i morgon igen och se hur det ser ut. Jag blir så arg på mig själv när jag inte kan komma ihåg saker, skall det vara så jä..a svårt att bara sätta fast det i minnet. I kursen kognition som jag läser nu så står det om minnet och att om man har något att koppla det till så är det lättare att minnas. Låsa dörren till hemmet är väl ändå något att komma ihåg och att göra skoluppgifterna tillhör ju min vardag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar