onsdag 28 oktober 2009

Mål

Vad är ett bra mål? hur vet jag att målet är möjligt att uppnå? vem bestämmer för mig om jag kan uppnå målet eller inte? Sitter och läser i den senaste Fitness Magazin och där har de ett reportage om Elizabeth Gummesson. Hon har gjort en lite målskola. 1 målet måste vara ditt och betyda något för dig. Tidsbegränsat och med en plan på när du skall vara klar. Alltså vad, hur och varför... 2 dela in målet i etapper. 3 gör lite varje dag. Vid motstånd börja i en annan ände. 4 om målet inte är realistiskt blir det omöjligt. omvärdera målet tills det blir realistiskt. 5 kom ihåg syftet med ditt mål, varför gör du detta? 6 när målet är uppnått kan det kännas tomt så ha roligt längs vägen. 7 fira, varje etapp som är avklarad ska firas. Det går ju bra tills man kommer till punkt 4, vad är ett realistiskt mål? Jag vill lära mig åka skridskor, är det realistiskt? ja det borde det vara fast ja har inga skridskor :( jag vill gå ner 40 kilo i vikt, är det realistiskt? ja om jag inte räknar med att det är gjort på en kvart. Det måste få ta sin tid. Har nu varit på bibblan och låntat Depak Chopra "Att välja glädje" så nu skall jag bli lite possitiv :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar