torsdag 15 oktober 2009

Brottas med mig själv.. 1 ronden

Just isag har jag inte gjort ett skit! eller jo det har jag men inget skolarbete... jag har suttit och skrivit rent mitt nya träningspass som skall köras för först gången kl 16.15 idag. Sen har jag plockat lite här hemme. Trots att ja inte är hemma så mycket så blir de stökigt och skitigt ändå, hur nu de kan gå till. Sen har jag brottats med mig själv, skulle inte göra något skolarbete idag och ännu har jag lyckats. Dessutom sov jag ända till kl 8, uppe kl 6 annars. Idag har varit en SLÖ dag... Försöker övertala mig själv om att jag nog kanske behöver det men jag vet också att när jag nästa gång sätter mig med skolarbetet så kommer jag på hur mycket längre jag hade varit om jag inte slöat bort denna dag. Hur ska man brottas med sig själv? vem bestämmer över mig? jag eller skolan? jag givetvis men ändå inte. Nu återstår att se om ja klarar hela dagen utan skolarbete, i kväll efter träningen bär det av till systrarna på SOS Gute!!! jaaaaaaaaaaa. nej raketfart till faster och fika (där finns inga skolböcker).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar