onsdag 28 oktober 2009

Nationalekonomi!

Det kan göra mig galen att inte fatta saker som ingår i skolarbetet. Just nu sitter jag med nationalekonomi, det är en omtenta som skall skrivas och hitentills har det inte gått så jättelysande (ja varför skulle den annars skrivas om). Jag har nu plockat fram mina anteckningar och mina övningstentor och börjat lite smått. När jag tittar igenom anteckningarna så känns texten igen, men när jag skall sätta mig och göra övningarna så står hela huvudet still. Hur kan det komma sig att jag inte fattar? är jag så jä...a dum att det inte går in i mitt huvud. Egentligen tror jag att det är ett intressant ämne men då är det nog bra om man förstår något av det. Har ett antal olika kompendier och sammanfattningar så nu skall jag sätta mig och skriva ihop något som kanske kan hjälpa mig.

2 kommentarer:

  1. Hoppass du hittar någon lösning på ditt ekonomiproblem. Nationalekonomi är nog inte det lättaste ämnet precis!
    Det där med skridskor, min mamma lärde sig åka skridskor när vi barn var små. Hon lånade pappas grillor, tog raggsockor så hans 43ór passade hennes små 38 fötter och, ja, hon lärde sig faktiskt! Så kolla begagnat annonerna och slå till på ett par grillor väl!

    SvaraRadera
  2. Skall överväga att ställa mig på ett par skridskor. Det värsta som kan hända är att ja slår mig som f.n och då får ja väl kliva upp igen :)

    SvaraRadera