fredag 30 oktober 2009

Jag skall bli glad:)

Många har sagt och skrivit att Deepak Chopras böcker skall vara så bra. Nu har jag varit och lånat "att välja glädje" har läst inledningen och lite av första kapitlet och det är hitentills en läsvärd bok. Mycket kan förändras med tanken och hur vi mår kan vi till viss del styra över själva. Det är upp till mig att göra det bästa av situationen och visst ibland är det inte så enkelt men vem har sagt att det skall vara enkelt hela tiden. Det finns uppgångar och nergångar i allt, så även i vårt tänkande. Vill jag tänka att det är synd om mig så givetvis är det så, men och andra sidan finns det säkert dem som det är mer synd om så då behöver jag inte gräva ner mig för det. Vissa dagar är det mest synd om mig, så är det bara men så länge det går över på någon dag så är det tillåtet. Det finns människor som inte ser att de egentligen har det ganska bra. Det handlar om värderingar. Skulle jag kunna gå hemma hela dagarna så skulle det vara underbart men andleningen till att jag inte gör det är för att jag tillhör dem lyckliga som kan studera eller arbeta. Alltså kan jag inte gå hemma hela dagarna men då är det ju det jag längtar efter. Personer som går hemma önskar inget hellre än att få göra något. Hur kommer det sig att man vill ha det man inte har och inte ser det man faktiskt har...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar