tisdag 24 augusti 2010

Det blev heldagsutflykt i går...

... planen var från början att vi skulle träffas och äta frukost på Bagarn´s. Men det blev en heldag =)
Först frukost som planerat och när vi sitter där så kommer vi på att vi kan ju åka till Visby och bara gå där. Syster två skulle ha en klädställning det var allt. Och hittade jag kläder så fick det ses som ett pluss. Jag hittar sällan kläder i affärerna utan beställer från Ellos. Men med mindre storlek i kläder så gick det bättre. Började med att fika när vi kom till Visby. Det på Hemse var ju frukost ;). Smörgås igen eftersom jag inte äter kaffebröd. Men det fick gå.
Runt i affärer och prova. Det var riktigt kul, årets mode är lite lösare än figurnära så det var faktiskt kul. När vi varit runt i alla klädaffärer och skoaffärer så hade jag handlat en svart tunika, en grå t-shirt som ser ut att vara ut och in och sen med en ros av pärlor på och sen hittade jag en grön blus. Bästa av allt var att blusen är i storlek 46 och tidigare har jag haft 50. Gissa om att modet är på min sida i år för så mycket har jag inte gått ner =)
När shoppandet var klart skulle vi till skokanonen för att lämna tillbaka ett par sandaler som inte höll mer än 20 minuters användning, gick bra och fick tillgodokvitto. Sedan handel på Ica Maxi. Bestämde där att vi grillar vid en strand i kväll (i går alltså). Så fick det bli, grillat kött med hemgjord potatissallad.
Vi hamnade på När.
Fyren på Närsholmen.
Utsikten där vi grillade.
Picnic i det gröna.

Vägen ut till fyren.

5 kommentarer:

  1. Hum, ett mode för mig med!
    Bättre ställe att ha picknick finns nästan inte!
    :)

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga naturbilder, du har verkligen förmågan att visa det bästa med "din" ö.

    Enklare måltider i vacker miljö ger så mycket njutning för kropp och själ! //Ulla

    SvaraRadera
  3. Från staden till När, det var inte lilla utflyktsdagen precis!
    Jag hoppas på ett mode med långa kjolar, såg du någon sådan?

    SvaraRadera
  4. Underbart. Visby är oerhört vackert!
    Jag och maken älskar Gotland. Vi funderar på att hyra sommarvis, om vi finner ngt objekt.
    Fin dag till dig!

    SvaraRadera
  5. Tigris: ja modet är till för oss med form i år =) och visst är det vackert att titta på.
    Ulla: Tack! visar upp det bästa från ön :)
    Åsa: Vi var tillbaka på Hemse också :D Såg inte några kjolar mer än kort, kort...
    Anneli: Hoppas ni hittar vad ni söker och får chansen att komma ner hit.

    SvaraRadera