fredag 6 augusti 2010

Brynäs-Södertälje 3-5

Jaaaa i går var kvällen när hockeyn hade premiär här på hemmaplan. Jag hade sett fram emot att ängligen få se hockeyn igen. Som den inbitne tok jag är så finns det inget bättre än att få klä på sig och ställa sig i en ishall och se hur tio män åker runt och slåss om en puck. För att sen se om de två som står vid varsin gavel klarar av att hålla tätt. I går kväll var det elitserielagen som skulle göra entre. Spännande! med två elitserielag på denna lilla ö och i publiken stod jag. Förväntningarna var stora. Här skulle det bli fart och fläkt. Drag utav bara den. Känner mig ännu besviken på att det inte blev så som jag trodde. Det var som om spelarna bara åkte runt och kännde på varandra i 60 minuter. Det var knappast någon speciell match utan kunde varit mellan vilka som hellst. Okej spelet gick fortare men var knappast skickligare, vackrare eller något annat som jag hoppats på. Jag hoppas och tror att det beror på att lagen var så jämna så att det var därför som matchen blev som den blev. Ett är säkert i alla fall! jag skall åka på fastlandet och se en elitseriematch där de inte kan åka runt i 60 min och känna lite på varandra. Och då vill jag se MODO. Inte för att det är favoritlaget utan för att det kan finnas en möjlighet att få se Foppa. Det är favoriten =) Så besviken och irriterad på att det inte var bättre än så här så avslöts hela kvällen på Max. Hockeyfestivalen fortsätter fredag och lördag men så klart jobbar jag så det blir inte fler matcher :( vem har kommit på det där med jobb??? när de finns hockey att se alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar