söndag 15 augusti 2010

Snart tysst och tomt

I morgon är det dags för syster tre att åka hem till Linköping igen. Det är ytterligare ett bevis på att sommaren går mot sitt slut. Men vart tog sommaren vägen? tiden springer så fort så det är nästan otäckt. Så i morgon när jag kommer hem från jobbet så sitter hon i hamnen och väntar på att båten skall gå. Inga katter som krattar på mina möbler (klarar mig bra utan just det), inga katter som pratar med en när man äter frukost. Men jag kan vädra med fönstren på vid gavel utan att det är risk för att någon trillar ut ;) Ingen som lagar mat till mig, måste alltså göra det själv. SUCK!!! Men det är så det är när livet går tillbaka till det normala igen. Tror att vi alla mår bra av att få in rutinerna igen. Eller jag gör det i alla fall. Snart börjar skolan igen och det är plugg på 50 % som gäller. Det är inte heller långt kvar innan jag skall börja på mitt nya jobb =D japp jag fick jobbet som avgiftshandläggare, vilket innebär att jag skall beräkna avgifterna för brukaren i kommunen. Väntar på att den nya chefen skall ringa, hon har haft semester och bara varit tillbaka en vecka nu. Ser fram emot denna höst precis som alla andra =) det blir vad du gör det till och det enda jag vill ändra på är min ensamhet!!! måste göra en plan för det....

3 kommentarer:

  1. Grattis till jobbet! Och sommaren är inte slut! *ler*

    SvaraRadera
  2. Åh du, du kommer att sakna de små kissemisserna! :D

    Jag tycker gott vi kan ha sommar ett tag till, hösten är så förbenat lång ändå.

    SvaraRadera
  3. Tigris: tack!! nej lite av sommaren är kvar. Värmen och flugorna i allafall :)
    Åsa: möjligen sällskapet vid frukosten :) det kan få vara lite sommar till men jag gillar hösten också.

    SvaraRadera