tisdag 17 augusti 2010

Nygammal start på vikten

Nu har vardagen kommit tillbaka igen. Jag har inte många nätter kvar att arbeta och sen är det lite ledigt och därefter ett nytt arbete. Vad gäller vikten så har det stått mest still under sommaren, glad att den inte gått upp massor i allafall. Känner ändå mig som en fet, svullen flodhäst som inte orkar ett dugg. Vägningen sker i morgon och då blir kommer domen =) Nu går jag tillbaka till en kost utan kolhydrater. Jag har redan klarat av att ta bort kaffebrödet igen. Det var ett snesteg på en vecka ungefär, magen blev galen så det finns en orsak till att ta bort det igen. Det var inte lätt med det går, jag har ju gjort det förut. Min last just nu är smörgåsar, framförallt knäckebröd med smör på. Det måste bli en ändring på det också och den jobbar jag på. När knäckebrödet är slut så får jag låta bli och köpa mer. När det är gjort skall ja se över vad det är jag stoppar i mig och i vilken mängd. Det är lätt att göra större och större portioner utan att tänka på det och tillslut så äter du för mycket i alla fall.

4 kommentarer:

  1. Tack för ditt tips! Skal kika in där mer sen för det var lite svårt att följa .... är det en blogg?
    Och visst klarar du det, det har du ju gjort förr!
    :)

    SvaraRadera
  2. Gott att du fixar kaffebrödet!! Det gör mycket att slopa det. Hm, själv borde jag och ska dra igång med härliga promenader nu när sommarlov är slut, barn är i skolan, jag börjar jobba.. Tja, semestern är slut :)
    promenader är ok, överkomliga och sköna!
    Ha en fin dag!
    //A

    SvaraRadera
  3. Det är bara på det igen Kicki, inga problem!
    Någonstans läste jag att våra tallrikar blir större och större vilket innebär att våra portioner automatiskt också blir större. Förrädiskt om det är så. Man kanske ska äta på assietter framöver!

    SvaraRadera
  4. Tigris: var så god =) hoppas att du har nytta av det. Tror att det är en sida med förslag på lite av varje inom garnbranschen.

    Anneli: Det är på något sätt skönt med vardag och de rutiner som det innebär. Lycka till med promenaderna :)

    Åsa: Ja nu är det full fart på de igen! skam den som ger sig :o)

    SvaraRadera