måndag 9 augusti 2010

Nytt beslut är taget...

... så fusket kommer att upphöra. Har under ett par dagar fuskat, med måtta dock. Så nu skall det bli ordning igen. I kväll firar jag att jag har fått ett nytt arbete. Bjuder familjen på tårta och eftersom jag har fuskat ett par dagar så äter jag tårta i kväll och sen är det slut med det igen. Visst har det varit gott att smaska lite men så sött allting är!!! Kroppen skriker "jag vill haaaa!" men nu är det snart slut på det igen. Vet att de första dygnen nu kommer bli jobbiga men det får bli promenader, läsning, stickning och sova som underhåller mig så att det värsta lägger sig. Jag vet ju av erfarenhet att det är övergående. Magen är, som väntat, en ballong och spricker när som. Knorrar och spökar som tidigare. Det är nästan så att jag längtar tillbaka till min lugna mage. Det skall jag föresten använda som argument mot mig själv när jag tvekar. Användbara argument:
  • Magen blir lugnare
  • Fortsätter gå ner i vikt, vilket jag verkligen vill
  • Lättare att springa och röra på sig
  • Mättare och piggare i huvudet

Så full fart framåt!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar