lördag 12 juni 2010

Vikten och magen...

... ja gode frid vad min mage är i uppror. Vågar knappt anstränga mig för ingen vet vad som händer. Under vistelsen i Linköping åt jag det som erbjöds vilket innebar en del kolhydrater. Förvarade syster på att jag snart kom att bli som ett vandrande gasmoln och så blev det också! hade hon inte behövt dela bil med mig hade hon varit gladast ;) Nu har jag försökt utesluta kolhydraterna igen. Magen börjar lugna ner sig men är ännu inte bra! känner mig uppblåst och stor som en elefant. Vikten däremot har inte skjutit i höjden som jag trodde. Eller är nog mest rädd för att gå upp i vikt igen! det vill jag verkligen inte. Trotts att jag ätit mer kolhydrater och glass denna helg än vad jag gjort på länge så har jag ännu 10 kilo borta. Det gillar jag =) Så nu är det tillbaka till tidigare vanor! inte lätt kan jag meddela. Efter att ha ätit glass och nötter så är jag just nu så godissugen så ja blir galen! men jag vet att ger jag det en vecka så är detbetydligt bättre. Kroppen skriker efter sådant som jag vet att jag inte behöver så det är bara att visa vem som bestämmer. Jag har ju gjort detta tidigare och vet att det fungerar. Nu jobbar jag natt och måste komma på något bra att äta mitt i natten och till frukost. Tidigare har det blivit smörgås men det skall ju bli minskning på det också eftersom magen är som den är. Funderade på att ha omelett med mig men det är inte så kul att äta det både till nattmat och frukost. Får fundera vidare på det. Har även börjat skriva ner lite punkter på hur jag har gjort och tänkt för att komma så pass långt som jag har gjort med min viktminskning. Även om 10 kilo inte är mycket i det stora hela så anser jag att det är början som är viktigast! kommer du inte igång kommer du heller inte i mål :) Vem vet punkterna kanske kommer här sen för lite kommentarer!

2 kommentarer:

  1. Först vill jag säga grattis till viktminskingen på hela 10 kilo. Det är hur mycket som helst. Ta tio st 1 kg´s smörpaket och bär runt på en stund så känner du att det är en hel del vikt. SÅ sträck på dig och var STOLT. Det är du värd:)
    Kram
    Emma

    SvaraRadera