måndag 28 juni 2010

Nationalekonomi! igen

Försöker motivera mig till att läsa i nationalekonomiboken men fasiken vad svårt det är!! Det finns så mycket annat som är roligare och då handlar det om prioriteringar. Inte min grej just nu bevisligen. Allt annat är roligare men skall jag ha en möjlighet att klara tentan så måste jag ju öva så är det bara. Varför handlar länder med varandra? var är absoluta fördelar och vad är dödviktsförlust? producentöverskott och konsumentöverskott. Arbetslöshet, BNP och KPI ja det är lite av det som ingår i nationalekonomin. Jag har 400 sidor engelsk text att ta mig igenom. Men jag skall göra det och får hitta tillbaka till min disciplin!!! I kväll kommer en vän hit för att mäta sig. Jag skall sy en klänning till henne som hon skall ha på bröllop. Alltid lika trevligt att få skapa något med händerna! Föresten måste jag leta material på nätet till sjalar/halsdukar som jag vill göra ;) Disciplin! Disciplin, disciplin, osv......

3 kommentarer:

  1. Det där låter inte sådär väldans roligt precis... Springer du nåt, eller är knäet ännu ur funktion?

    SvaraRadera
  2. Nja det är ju inte så himla kul heller men det blir det när jag är klar =) Jag springer ännu lite eller 40-60 minuter åt gången men inte lika ofta som tidigare. Knäet fungerar skapligt nu, gör bara ont när jag tar på det så de skiter ja i ;) springa någon dag kanske??

    SvaraRadera
  3. Absolut springa någon dag, eller cykla? Du kan väl höra av dig när du har tid. Jag har all tid i världen, nästan :D

    SvaraRadera