söndag 27 september 2009

Sammanfattning av helgen

Fredagskvällen började med hockey, Visby/Roma-Väsby, matchen slöt 5-2. Efter första perioden tippade vi vad matchen skulle sluta och jag gissade rätt. Borde köpt en lott den kvällen. Systrarna hade bestämt att det var krogen efter hockey, sagt och gjort, vi gick på krogen och DANSADE!!! det var så trevligt, inte en massa otrevliga, klänginga typer, utan det gick att dansa.... Lördag, mormor på förmiddagen som vanligt. Hon är nu hemmkommen från lass, misstänkt propp, mer medicin och arg för att hon fick åka in. Tanten har ingen insikt i vad som kan hända om hon inte åkt in! På kvällen var det dags för uppstarten av våra middagar. Systrarna och jag blev inspirerade av programmet Halv 8 hos mej. Vi kör en egen version av det och lagar trerätters till varandra en gång i månaden och nu var det jag. Menyn: Förrätt: smördegshjärtan fyllda med ost. Varmrätt: Kycklinggryta, quorngryta och ris (grytan innehöll purjolök, paprika och morötter) Efterrätt: chokladkaka Mätt o belåten o points så de förslår :S Söndag: idag ska jag plugga, skriva matsedel, diska efter i går, springa kl 17 o då ska vi äta liknande mat som i går kväll, japp ja tänker servera räster!

1 kommentar:

  1. Verkar som om din helg varit skapligt bra Kicki?! Förstår att du ännu saknar din pappa, det är väl alldeles normalt tycker jag!

    SvaraRadera