tisdag 15 september 2009

De går lysande :)

Tankarna som snurrar är mest Marathon, det hjälper mig att inse att jag inte kan äta så som jag gör och att jag inte behöver allt jag stoppar i munnen. Idag har jag tagit en kaka på förmiddagen och en glass till eftermiddagen det är allt. Okej det är inte borta helt men jag kan ju börja med att dra ner på kakätandet. I morgon kommer bli en större utmaning, eftersom vi skall sitta hemma och plugga, då brukar de bli mer kaffe och friare tillgång på kaffebröd. Hoppas att den malande tanken hänger med mig i morogn oxå :) Väntar ännu på att jag skall få mina viktväktarpapper, beställde ju brevkursen men har inte fått den ännu. Tjyvstartade med att försöka minska på portionerna, motionera och minska på kaffebrödet. Lyckas ja med det så är de bara pointsräknandet som kommer till sen. Skulle behöva baka något som jag kan ha till kaffe men som inte "kostar" så många points, hoppas de finns något bra recept när papprena väl kommer. Dagens motion bestod av 45 min rask promenad, svetten tittade fram :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar