torsdag 10 september 2009

Länge sedan....

ja det var ett tag sedan jag skrev och inte kan jag skylla på att jag inte har tid för liten stund finns de alltid. Har inte haft så mycket att skriva snarare. Att jag pluggar o pluggar är väl inte mycket att skriva. I går hade vi avslutning med nattjobbet, det blir så definitivt att sommaren har nått slutet. Ändå är det trevligt att sitta tillsammans med vänner och bara vara. Det är inga krav på att man måste vara på ett speciellt sätt utan det är bara att just vara!! Det gillar jag, för kan folk inte ta mig som jag är får dom väl stanna hemma då :) Av någon anledning så kommer vi in på ämnet sjukdomar och speciellt cancer. En berättar om att hon mött en kvinna som troligen inte kommer att få fira jul tillsammans med familjen, pga av att hon drabbats av cancer i bukspotkörteln, vilket är svårt att göra något åt. Jag känner bara hur kroppen fylls med obehag. Tänk om alla går runt och bär på något som precis när som, kan utvecklas till cancer. Det är nog den enda sjukdom som skrämmer mig. Jag vet inte alltid hur jag skall hantera det. Det är förvisso många som överlever men den lilla del som inte gör det då! Grannen har haft sitt länge, kommer inte ens ihåg när ja hörde talas om det första gången. Ibland har hon inget skinn under fötterna för att medicinen varit för stark, då sänker läkarna medicinen men sedan växer tumören och då får hon gå igenom behandlingarna igen. Är detta ett liv? ja för henne är det ju det, men för oss som inte är mitt i det så är det svårt att förstå. Och jag hoppas att jag inte ska behöva förstå heller! Men vill jag det så vet jag vart jag kan vända mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar