lördag 5 september 2009

Nya tag

Nu har jag bsetällt viktväktarnas brevkurs. Vet inte om ja kommer ångra mig eller inte men när ja satt i tittade igenom mina gamla papper så kändes de så uttjatade. Gick inte på viktväktarnas hemsida och sökte efter mer information och det är så snålt med det där. Uppfattade i allafall att de hade utvecklat programmet vidare, beslöt mig för att köpa brevkursen och följa den. Nu är fikat hos mormor avklarat, handlar och fikar där varje lördag förmiddag. Undrar vad hon tycker om det egentligen, hon är inte med i samtalen vi för utan sitter o mumsar på sitt kaffebröd och ser ut som att det egentligen inte finns några bekymmer i hela världen. Våra samtal kan ibland väcka frågor hos mormor, men de kommer oftast när vi har bytt ämne. Tror föresten inte att hon har mer besök än vi och hemtjänsten så det kanske är trevligt med någon som kommer ibland så kaffepannan inte rostar ihop totalt. De två kommande nätterna nu så har jag beredskap till jobbet, ibland är det så att de gamla inte fixar att vara själva och då är de bra om någon kan komma in och sitta hos dem. Ångest och oro är som värts på nätterna när det är tyst och massor av tid att tänka. Så då delar vi på det!

2 kommentarer:

  1. Aha! Så du ligger i beredskap, det gillar vi! Jag tror på VV, tusen och en dieter finns det, jag är väldigt tveksam till dom alla, men VV, det tror jag på! Jag är övertygad om att kaffestunderna är guld värda för din mormor!

    SvaraRadera
  2. De e bara o ringa :)
    Har ju ätit efter vv förut och det fungerade, problmet e väl motivationen. VV är lite knepigt när man tränar så som jag gör för det blir lätt för lite mat och då blir ja inte alls kul ;) mitt bls faller fort och humöret blir därefter. Vaknade ibland på morgonen av att ja mådde illa för att de blivit för lite mat. Men nu jä...ar :D

    SvaraRadera