lördag 14 juli 2012

Vad andra tycker...

Hur kan det va att en del har mer tanke på vad andra skall tycka än vad de själva egentligen tycker.

Tyvärr tillhör jag den skaran som har mer intresse av vad andra tycker. Egentligen borde man/jag skita i vad andra anser om saker. Varför gör jag så? Antagligen är det en osäkerhet och en önskan om att passa in. Men vem är det som egentligen skall avgöra om jag passar in. Det är väl snarare så att passar det inte dig så gå då. Fast då kommer rädslan att bli ensam men det kanske inte gör något om jag ändå måste ändra mig för att passa.

"Kom som du är" är ett väl använt uttryck och det säger egentligen precis allt. Måste du göra dig till för att åka så är det inte riktigt okej. Jag brukar lägga till "hel och ren". Det innebär att jag inte skulle åka på fika till vänner i de skitigaste kläderna eller inte duschad på de senaste dagarna.

Ett exempel är när jag hittar kläder som ser helt okej ut. Då slås jag av tanken " hur skulle andra tycka om jag hade detta på mig" trivs jag i kläderna så spelar det väl ingen roll egentligen?

Ett annat exempel är när jag träffar nya människor då blir det samma sak. Vad skulle mina andra vänner tycka om dem här. Accepterar de inte varandra så låt blir att ses då. Vuxna människor får faktiskt respektera att alla inte är som man själv tycker att de borde vara.

Så jag har tänkt att jag skall försöka tänka mindre på vad alla andra skulle tycka och utgå ifrån vad JAG vill och mår bra av!

2 kommentarer:

  1. Skit i va andra tycker, så enkelt är det! :) De skönaste människorna är ju de som är sig själva i alla lägen, eller hur?

    SvaraRadera
  2. Så sant och oftast blir det så =)

    SvaraRadera