onsdag 25 juli 2012

Psykiatriska kliniken

Fick post i dag från regionen. Fattade inte varför eftersom jag inte längre har regionen som vårdgivare. Öppnar breven och upptäcker att det är två identiska kallelser till Psykiatriska kliniken i Visby. För er som läst tidigare inlägg vet att jag var på besök hos psykologen i november i fjol. Hon gjorde då ganska klart för mig att jag inte skulle vänta mig någon hjälp från dem eftersom jag var för frisk.

Idag, 8 månader senare kommer kallelsen för vidare undersökning. Det är ju helt sjukt. 8 månader är lång tid när man mår dåligt. Då är till och  med 8 dagar lång tid. Dock kräver jag inte att få komma dit på 8 dagar men 14 dagar borde jag kunna få kallelsen i alla fall.

Jag gick tillbaka till Hansahälsan och frågade vad jag skulle göra när jag inte fick hjälp från psykiatrin. Doktorn föreslog KBT (kognitiv beteende terapi). Jag ger det en chans. Det handlar om att förändra tankar och beteende och ätstörningar handlar ju om tankar och beteenden.

Jag av bokar tiden till psykiatriska kliniken och fortsätter ge KBT en chans.  Där behövde jag i alla fall inte vänta 8 månader utan från det att doktorn skrev remissen fick jag tid inom 10 dagar. Känn på den du Regionen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar