onsdag 11 juli 2012

Längtar efter ledigt

Det behöver inte nödvändigt vara flera veckors semester utan bara någon dag hit och dit. Upp tidigt och svårt att komma till ro på kvällarna. Trött och åter trött. Skulle gärna ta en dag ledigt ibland.

Just nu är det relativt lugnt på jobbet men ändå en hel del att pyssla med. Egentligen är det svårt att förklara vad jag gör hela dagarna. Men alltid är det något som måste fixas. Just nu har två av oss fyra semester. Den ena har inte riktigt gjort det hon borde innan hon gick på ledigt. Så brukarna ringer nu och är irriterade över det hon borde gjort. Det är inte mycket jag kan göra åt det mer än att lyssna och förklara att jag försöker ordna det nu.

Sedan har vi enhetschefer som inte alltid utför sina uppdrag. Tack och lov är det inte så många som inte sköter sig. De flesta frågar om det är något som är oklart. Men det finns ett fåtal som ställer till det. Gör inte de sin del av kedjan kan jag inte göra min och där har vi svårt att nå fram till varandra. De har säkert massor att göra eller det vet jag att de har men i det här fallet är det brukaren som blir drabbad och då slår jag bakut. Då får de prioritera om och kan de inte det får de gå till sin chef.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar