måndag 9 juli 2012

Helg full av äventyr

Ja helgen har varit full fart men på ett annat sätt. Det är inte jag som har bokat in massa saker och sen får flänga runt som en tok. Det handlar snarare om en virvelvind som har överskottsenergi. Eller rättare sagt en lite drygt 4-årig som är precis som 4-åringar är. Men det är något jag inte är van vid.
Lördagen var hämtning vid båten och sen hade de andra äventyr för sig och under den tiden passade jag på att avverka 42 min spring. Varmt och kvavt men skönt när det var klart. 

Sen hade vi hela kvällen på oss att prata strunt och diskutera världens alla problem :D lösningar finns det på det mesta men allt kan vi inte påverka hur gärna vi vill. När andra fattar helt galna beslut är det tyvärr andra som drabbas :( 

Söndag innebar en sväng till Ghams och handel av tre par strumpor. Det var ungefär vad som fanns att handla också. Ja om man inte vill ha en massa skräp alltså. Det har jag hela källaren full av så det behövs inget mer. Sedan bar det av till Grötlingbo för ridning. Tyvärr hittade vi ingen som ville ha en virvelvind ett par timmar så jag fick åka själv. Vågade inte ta risken att hästarna blev rädda. Dessutom hade vi hoppning så jag tyckte det var småläskigt redan från början. Det är länge sedan jag varit nervös innan en ridlektion men det blev bra. Det fanns andra deltagare som tyckte att det såg så bra och lätt ut när jag jobbade med den stora nordsvensken som syster numera döpt till Stampe. Han blev sur på mig en gång eftersom jag kom åt och kunde jobba igenom honom ordentligt. Det gillades inte och han gick och stampade med frambenen i ren protest tills jag tillrättavisade honom igen. Inte uppskattat.

I går hade den lilla goa hästen energi. Hoppning, eller rättare sagt, lite bomar på marken gillar han. Så efter medellinjen skulle vi fatta galopp och inte vet jag varifrån alla hopp och skutt kom ifrån men han fick gå en straffrunda med full koncentration och SKRITT på det stället som tidigare var galopp. Inte uppskattat om man är häst och vill busa. Men innan lektionen var slut så gick det bra igen. Väntar nu på att det skall bli dags att åka dit i morgon igen.

Hälsningar från ett sommarvarmt och kvavt Gotland!!!

2 kommentarer:

  1. Så roligt att du trivs ute i Grötlingbo! Jag ska rida hopplektioner i höst, för att komma över min rädsla tänkte jag!

    SvaraRadera
  2. Stortrivs verkligen så jag hoppas jag får ihop det till hösten!!

    Jag är glad att det inte var mer hoppning än att gå över bomar. Sist jag hoppde hinder slöt det med ambulans och ingen känsel i benen. Så jag har en del att jobba tillbaka. Men innan det gillade jag att hoppa =)

    SvaraRadera