söndag 22 juli 2012

Hoppning, tennis och folkrace

Torsdag var det ridning igen. Hoppning stod på schemat. Hade fått charm-trollet Tugg och han gillar hoppning. Ja ja hoppning och hoppning snarare skuttning ;) Hästen gör precis vad den skall och jag har fullt upp med att hålla balansen över hindren. De är säkert inte mer än 30 cm höga och hästen har svårt att bestämma sig för om han skall hoppa eller kliva över. När lektionen nästan är slut får vi alla välja en höjd och jag valde 50 cm. Hästen hoppade över på ett bättre sätt och jag kunde följa med. Men vid något av hindren så parerade hästen och jag parerade emot. Något hände i ryggen. Kände inte av det direkt utan det kom på fredag morgon. Stel och skärande smärta i ryggen. Stretchar och stretchar. Kan inte vända mig i sängen....

Fredag innebar tennis för första gången. Spännande och lite nervöst. Tänk om jag inte ens träffar bollen. Efter att ha värmt upp lite så börjar grunden. Massor att tänka på precis som i all annan sport. Men Jonas som lär mig detta säger att jag är duktig för att vara förstå gången. Kommer helt klart att bli fler gånger.

Ryggen blev inte sämre av tennis men natten var inte kul. Så var det lördag och folkrace. Vi har fått fribiljetter och hade tänkt använda dem i år. Mot Follingbo och massa "snygga" bilar. Tyvärr var inte vädret det allra bästa. Det kom ett antal skurar men med paraply så kunde vi stanna. Fyra stycken under samma paraply såg säkert kul ut =) Efter tre timmar och mer sand på oss än på banan så vände vi åter mot Hemse. Kvällen skulle bestå av PumpBolagets sista spelning och detta i Tofta. Ryggen var faktiskt inte värre än dagen innan trots med gå och stå än normalt. Svårast är faktiskt att vända sig i sängen.

Idag är det söndag och jag stretchar och stretchar som en tok. Ryggen är okej så länge jag går och står eller sitter på en klok stol. Soffan gillar inte ryggen alls. Hoppas dock på bättring under morgondagen. Eller att det är bra till torsdag morgon i allafall. Då bär det av med båten mot Oskarshamn för vidare färd till Göteborg =)   Bruce Springsteen här kommer vi :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar