söndag 21 augusti 2011

Gjort det igen...

Sitter med tårarna trillande ner för kinderna. Har precis ätit upp all mat som egentligen skall räcka till matlåda. Nu måste jag göra en ny matlåda till i morgon. Det är inte första gången jag äter mer än vad som är planerat. Jag blir äckligt mätt och vill bara spola tiden tillbaka och försöka hindra det som hände. Redan till frukost blev det för mycket. Gick två promenader och körde ett spinningpass men känner ännu att jag borde träna mer för att få bort allt det jag ätit idag.

Det är bara en enda människa i min närhet som vet om det här och vi har pratat mycket om min relation till mat, träning och mig själv. På tisdag ringer jag till läkaren och ber om hjälp. Varför just tisdag? jo jag har bytt läkare till privat och "min" läkare kommer inte tillbaka fören på tisdag.

Jag skall berätta mer när det inte är fullt kaos i mitt huvud.

2 kommentarer:

  1. Tag väl hand om dig.

    Att uppmärksamma och prata om problemen och få en annan människas syn på det kan vara ett första steg. Hoppas att allt går vägen på sikt.

    Kämpa på

    Ulla

    SvaraRadera
  2. Tack! det blir nog en större utmaning än alla mina lopp =)

    SvaraRadera