torsdag 25 augusti 2011

Doktorn är bokad

Har nog aldrig varit så nervös när jag skulle ringa till doktorn som jag var då. Vad skulle hon säga? första gånger gick svararen in, fan tänkte jag. Laddade om och sen var det upptaget och åter upptaget men tillslut fick jag prata med henne. Förklarade läget. Maten kontrollerar mitt liv och jag mår väldigt dåligt av det.

Har försökt ta upp det tidigare när jag pratade med min tidigare doktor. Förklarade att jag inte lyckas gå ner i vikt och får inte ordning på min kost. Förklaradet att jag äter för mycket. Doktorn fattade inget, ställde inga följdfrågor utan sa bara "sluta med det då!" Sen sa hon att det enda hon kunde hjälpa mig med var att skriva en remiss till opperation av magen.

Förklarade läget för den doktorn jag har på Hansa Hälsan, dit jag bytt. Nu återstår att se vad som händer. Sen kommer utmaningen att tala om det för andra.......

3 kommentarer:

  1. Jäklars i det du, nu är du pågång så det ryker! Bra Kicki, det här kommer att bli ditt stora lyft i livet. Bara att hoppa ut ur garderoben liksom :) Undrar om du fått samma läkare som mig på HH? Har hon börjat precis nu och är reumatolog?

    SvaraRadera
  2. Första gången jag hittat hit men jag blir nästan lite arg när jag hör vad läkaren sa. Det är ju inte "bara att sluta". Eftersom jag inte läst dina tidigare inlägg så vet jag inte om du har någon form av ätstörning, men jag hoppas verkligen att du kan få rätt hjälp inom vården. Sköt om dig / My!

    SvaraRadera
  3. Åsa: Jag hoppar snart ur garderoben =)
    My: Nej så enkelt är det inte =( ta hand om dig också!!!

    SvaraRadera