söndag 20 februari 2011

Veckans träning

Förra lördagen var första träffen med Sara som skall köra skiten ur mina muskler. Och hon lyckades :) axlarna värkte så jag höll på att bli galen. Söndagen innebar skidor för första gången på 20 år. Kanske en kombination med styrketräningen som gjorde att jag var mör i överkroppen. Sen att jag landade illa på min rumpa var ingen trevlig upplevelse. Har ännu svårt att sitta klokt :( Måndagar innebär numera push, härligt med träningsvärk. Men det är bara att le och se glad ut så har deltagarna ingen aning om att det gör skitjä....a ont i min kropp. Tisdag var spinning som vanligt, ingen hitt att sitta på en cykel med en slagen svans om vi säger så. Det gick men med vissa försiktigheter. Onsdag skall innebära morgonpromenad innan frukost men väljer att lägga den på eftermiddagen då jag är stel och orörlig när jag vaknar, sviter efter skidorna (bakdelen). Tar promenaden på eftermiddagen. På med underställsbyxor, träningsbyxor och täckbyxor. Överkroppen fick underställströja, fleeströja, träningströja och vindjacka. Mössa, halsduk och vantar. Fy fan vad jag frös. Det gick inte att få upp värmen. Går ca 20 minuter och inser att jag kommer att frysa ihjäl. Vänder hem och klär inte av mig täckbyxorna fören efter 40 minuter. Sitter instängd på min toalett. Bara för att tina upp. Där kan jag snart anordna bastu och det var precis vad jag behövde. Sitter och läser en bok och försöker tina upp. Skall denna vinter fortsätta får jag nog kasta ut tvättmaskinen och ställa in en stol :D. Kör sen spinning och får upp värmen lite ;) Torsdag är träningsfri dag. Rastlös vandrar jag runt i lägenheten, sitta är inte skönt. Slutar med att jag städar och stryker tvätten. Sen ramlar jag i säng tidigt. Skönt!! Fredag skall egentligen innebära morgonpromenad men så blir det inte. Skall vara på jobbet tidigt för att åka på planeringsdag. Sitter hela dagen, gissa hur lycklig jag är. Har min lilla sittkudde med mig men den hjälper bara halva dagen. Har mysafton på kvällen och sitter på två kuddar och kan inte sitta still. De e inte kul med en öm svanskota :´( Lördag är min gymdag med Sara. Hoppas hela tiden på att jag inte skall få lika jävlig träningsvärk som tidigare. Inser ganska snart att det kunde jag glömma. Får utnyttja min envishet och skall man komma i form så var de fasen om de inte ska slita lite... Även om den form jag har idag också är en form så vill jag ha en ny! Söndag, här har Sara skrivit morgonpromenad. Urk!!! men det stod inget om hur dags den skulle utföras ;) sover till kl 8 och är påklädd och ute kl halv 9. Det har snöat och är lite svårt att veta vart det är halt och inte men går nästan mitt i vägen eftersom det är bra sikt framåt så kan jag göra det. Går 30 min och vänder sen hemåt. Vädret är gott och det är skönt att vara ute trotts att det är -10 grader. Massor av kläder och bra musik i öronen så går det. Har annars ingen bra förklaring till att inte komma ut. Mer än att sängen var skönare. Överkroppen känns ännu okej efter träningen i går, visst känner jag av den men det är inte outhärdligt. I morgon har jag ingen push, känns skönt faktiskt. Har lite tappat motivationen till den. Skall försöka träna något annat i morgon. Får se vad det är för väder om detblir spring eller gymmet.

3 kommentarer:

  1. snyggt jobbat kicki! du är duktig du!;D fortsätt jobba det blir bara bättre och bättre! Kram kram kram

    SvaraRadera
  2. Det där låter ju alla tiders Kicki! Det är bara att borra ner huvudet och köra :)

    SvaraRadera
  3. Sara: Tack så som du jagar mig ;) Kram!
    Åsa: Det är sant! nu kör jag :)

    SvaraRadera