torsdag 10 februari 2011

Mellanmål och butiksbiträden

Sitter på jobbet och dricker mitt kaffe som intas tillsammans med keso. Har fått det som skaplig vana att ta med keso till eftermiddagskaffet. Det är mycket kostprat på jobbet och jag tycker att det är kul. Alla har vi våra erfarenheter som vi kan dela med oss av och alla lyssnar vi på varandra. På jobbet är vi flera olika verksamheter på samma ställe. En av de andra verksamheterna har barnaktiviteter eller ungdomsaktiviteter skall jag nog säga :) de gick i allafall i mellanstadiet. De kommer direkt från skolan och äter mellanmål i samma matsal som jag dricker mitt eftermiddagskaffe. Idag är de flesta medvetna om vad som är någotsånär lämpligt att äta till mellanmål. En smörgås av det grövre slaget kan ju vara okej. MEN dessa barn nej ungdomar sitter och äter FRALLA!!! hallå hur många hundra sådana kommer de trycka i sig för att bli hungriga om 10 minuter igen. Hur tänker personalen?? vem handlar?? de övergår mitt förstånd att servera sådant på ett sådant ställe. Visst finns det säkert ungdomar som inte äter annat hemma men försök att lära dem att det inte är bra. Jag kan ibland längta efter rostade fralla med ost och marmelad. Dock inget jag skulle äta som mellanmål. Alla vet hur mycket ungdomarna äter av skollunchen, det spelar ingen roll om den är god eller inte. Äter inte kompisarna så gör inte jag det heller. Så var det i allafall under min skoltid och sååå länge sedan är det inte :D Så till butiksbiträdet. Skall handla när jag slutat jobba. Har haft lite strul med mitt bankomatkort, egentligen inget fel på det utan de fungerar när det vill. På bankomaten kan jag ta ut pengar. Handlar och skall betala med kortet. Uttag medges ej. Nehej då gör vi om det.... Butiksbiträdet informerar mig och resten av kön om att det inte fanns pengar på kortet. Ja det är ju ingen risk att det är något annat fel. Kanske rent av på DERAS kortterminal. Jag blir så irriterad. Varför utgår de ifrån att det inte finns pengar?? hon kunde lika gärna sagt att det är något fel på kortet eller på terminalen vi försöker igen. Det hade varit trevligare för mig. Har faktiskt god lust att tala om för chefen på affären att han borde informera sin personal om att bara för att uttaget inte medges så betyder det att det inte finns pengar.

1 kommentar:

  1. jag håller helt med dig om att fralla som mellanmål inte håller någon hög standard. Ja vad skall man säga. det är egentligen bara tråkigt om det är det mellanmål som serveras varje dag.. vad ger man då ungdomarna för förutsättningar att orka med resten av dagen?

    Bra där med keson kicki! Keep up!;D

    SvaraRadera