onsdag 2 februari 2011

Vad gör man...

... när motivationen tryter?? då ringer man en vän eller smsar i allafall. Jag har förmånen att ha en vän som utbildat sig till personlig tränare. Vad mer lämpligt är det inte att hon hjälper mig. Vi har pratat mycket om träning, motivation och att det faktikst går upp och ner. Så nu börjar det bli allvar med det hela. Vi har träffats och planerat för hur vi skall göra och jag har fått förslag på både träning och kost. Fasen vad mat jag måste stoppa i mig.... Träningen blir delvis att bära hem allt från affären ;) Med mål som marathon och vätternrundan så kräver det en hel del träning. Min goa vän har nu börjat med ett program för mig. Vi träffades senast idag som kund och pt annars ses vi betydligt oftare, tack o lov. Jag skall skriva ner vad som motiverar mig och vad som kan kallas livskvalité, alltså vad gör jag för att må bra. Det är där vissa problem uppkommer. Vad mår jag bra av? jag vet inte vad jag skall svara på det men skall sätta mig ner snart och fundera. Svaren kommer så småning om. Lördagen den 12 februari skall vi börja träningen. Först lite tester, spännande och lite läskigt. Tänk om jag e jääättte svag och inte klara något. Men men då kan det bara bli bättre. Hästar och stranden får nog min kropp att slappna av. Kanske skall få tag på en häst och bara helt utan krav ge mig ut i skogen. Eller så klär jag på mig massor och åker till en strand, tar kameran med mig och stannar där tills jag vill hem.

3 kommentarer:

  1. Ha, ha! Du jättesvag? Tänk då på mig och mina sytrådsmuskler, det är svaghet det!

    Jag tjatar på med mitt fundera på vad du blir glad utav Kicki, sådär vardagsglad. Det är oftast mindre saker än vad man tror. Det är lätt att tänka för stort.

    Förresten så såg du så fräsch ut idag, tror kontorsjobbet gjort dig gott!

    SvaraRadera
  2. Jag blir så glad av att läsa ditt inlägg idag kicki! fortsätt så! du kommer att lyckas med allt du tar dig för och det här är definitivt inget undantag!
    Vi ses snart! massor av kramar!

    SvaraRadera
  3. Åsa: Tack! det var roligt att höra, trivs bra på jobbet. Vem vet ja kanske tar vikten utan innehåll ;)

    Sara: Jag tror och hoppas att det blir så :)

    SvaraRadera