tisdag 13 april 2010

Tiden springer!

Inser just att det är precis en vecka sedan jag skrev något sist. Det är läänge... Vad har då hänt sedan sist. Jag har varit på en föreläsning om droger och alkoholberoende, skriver mer om den vid ett senare tillfälle. Därefter har det varit jobb och lite mera jobb för att sedan sätta sig på båten över till Nynäs. Färden startade 07.05 på fredagsmorgon, framme ungefär 11.20. Trött men vadå jag klev ju upp kl 04.10 så det är okej att vara trött. Min vän sedan ett antal år tillbaka möter mig vid båten och vi börjar färden till hennes lägenhet. Denna del av Nynäs har jag inte sett tidigare men när vi kommer en liten bit till inser jag att jag i allafall har ätit pizza inte långt från hennes lägenhet. Tänk så de kan bli... Fredagen och lördagen bjöd inte på det vackraste vädret men det gjorde inget, vi hann avklara lite affärer och annat "tjejigt" innan regnet kom. Söndagen bjöd på desto vackrare väder. De stora barnen som varit på påsklov hade åkt hem och kvar vart jag, min vän och hennes dotter. Vi tog en promenad längs vattnet och innan vi kom tillbaka hade det redan hunnit gå 3.5 timme. Gissa om bra träning. Hela Nynäs består av backar, oavsett om du vänder och går tillbaka samma väg så är de bara BACKAR!!! jag behöver det för mina ben men de var ju sååå jobbigt.... eller så är jag inte van ;) Skulle egentligen behöva åka tillbaka snart och ta springskorna med mig. Men jag kommer väl inte att klara det!! Under den vackra promenaden på söndagen hann jag fota lite och här är ett smakprov. Utsikten var ju fantastisk.
Jag gillar inte fåglar men svanar har jag en speciell dragning till. Kanske beror på att jag känner igen mig i "den fula ankungen" eller så bara för att de är så magnifika. Läste i en träningstidning för många år sedan att svanar kan komma upp i en hastighet i 80 km/h så skit i o spring ifrån den ;) Det var just vad reportaget handlade om, vad som är möjligt att springa ifrån och inte...
Båten gick hem på söndagskvällen och när jag väl var hemma så var jag inte ett dugg trött så klockan blev nästan 02.00 innan jag kom i säng. Lite trögt att komma ur sängen dagen efter kan jag lova...

4 kommentarer:

  1. ja, svanar är vackra men ... de är lite små luriga och bits ... ibland!
    :)

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga naturbilder.

    Vi människor dras gärna till vatten för att njuta - detta gäller ju oavsett årstid.

    Ulla

    SvaraRadera
  3. Tigris: ja visst är dem vackra och tack o lov gick det att zoooooooma :)
    Ulla: Tack, tycker det är kul att fota!

    SvaraRadera
  4. Svanar är vackra på håll, ganska långt håll...

    SvaraRadera