torsdag 29 april 2010

- 10 kilo

Jo jag känner mig faktiskt stolt att kunna skriva "jag har gått ner 10 kilo!" De sista veckorna har varit jobbiga mest i huvudet på mig själv. Men eftersom jag vägrat tappa greppet vad gäller kaffebröd och godis så har jag envist härdat ut! resultatet är nu att vågen gått ner lite till. Nu är det bara 30 kilo kvar :D Målvikten ligger över vad som rekommenderas med ungefär 5 kilo och jag hade då tänkt att det skulle vara musker som väger ;) Får på mig kläder som jag inte kunnat ha på mååånga år och det är positivt för mitt sinne just nu. Folk kommenterar att jag gått ner och tycker att det verkligen syns, själv blir man hemmablind och det är ju inte så ovanligt. En gotländsk visa innehåller textraden "man far spark si själv ei rövi u upp u ränn igen" och det stämmer gott det :)

4 kommentarer:

  1. Får gratulera dig, verkligen HURRA! vad du är bra!!!
    Jag börjar träna så rinner det ut i sanden ... men du, nu får jag peppa mig själv och du skall vara RIKTIGT STOLT!!!
    :)

    SvaraRadera
  2. Grattis tjejen! Så himla duktig är du!!!
    10 kilo syns, inget snack om saken.

    SvaraRadera
  3. GRATTIS!!!

    Hoppas att dina mat- och motionsvanor är hållbara och ditt mål realistiskt... Mycket bra gjort att fixa 10 kg sedan nyår, känn dig nöjd! Tyvärr kan jag inte kommentera att det syns, eftersom jag följer dig på avstånd, men självklart att de som möter dig ser en stor skillnad.

    Ha det gott!!

    Ulla

    SvaraRadera
  4. Tigris: Tack! jag känner mig faktiskt stolt för det är jag själv som kämpat bort varenda gram :)
    Åsa: tack så jättemycket!
    Ulla:Ja jag tror att målet är realistiskt och skulle jag trivas innan min målvikt är uppfylld så får vi se vad som händer. Känner mig riktigt nöjd!

    SvaraRadera