lördag 17 april 2010

Smått PANIK!!!!!!!!!!!!!!

Det känns som om jag håller på att förlora kontrollen över maten igen!! jag äter sådant jag vet att jag inte skall äta och ändå gör jag det. Är bortbjuden och äter sådant jag vet att jag inte skall äta. Tänk om allt bara faller samman nu och det jag gått ner kommer ploppande tillbaka. Jag kan bara känna panikkänslan komma krypande när jag inte har kontroll över vad jag håller på med. Jag vill verkligen inte gå upp igen och ändå kan jag inte sluta äta. I kväll skall jag på 30-årsfest, ett tag var jag inne på att skippa det för att inte falla för frestelsen. Det kommer att serveras sörgåstårta och det skall jag inte äta. Det innebär att om jag åker så vet jag vad som händer. Men jag kan inte stanna hemma i all evighet ifall det serveras sådant som jag inte äter. Jag har i allafall klarat mig från kaffebröd och godis, det har jag inte smakat på ännu och känner heller inget behov av det. Däremot har jag ätit mer naturgodis och smörgåsar än vad jag borde! Inser även att mitt strikta uteslutande av kolhydrater inte har varit till fördel för min kropp, de dagar som jag ätit mer kolhydrater än tänkt så har träningen gått bättre och jag har kännt mig starkare. Så beslutet är att jag skall äta LITE mer kolhydrater och i form av frukt. Det är i allafall ett nyttigt alternativ. Det som skrämmer mig är att när jag läser Bitten Jonssons "Sockerfria kokboken" så inser jag att det nog är så illa att jag lider av ett sockerberoende. Jag skall läsa mer och kontakta henne eller någon annan för råd. Det är kanske inte så underligt att det är svårt att sköta kosten om det är något annat som styr över mig! Nu har jag bestämt mig för att åka på årsdagen. I morgon förmiddag, innan springet, skall jag tänka ut en plan och fortsätta planera på måndag!

2 kommentarer:

  1. NÄr man ändrar sina levnadsvanor kommer det dippar Kicki, det hör till. Sedan kanske man får ändra planen lite efterhand, som det här med kolhyrater, man måste känna efter lite vad man mår bra utav och vad som passar en själv.
    Det är klart att du inte tappar kontrollen! Du ska bara ruska lite på dig så hjärnan klarnar så är du på banan igen!

    SvaraRadera
  2. Ja det känns som att det inte är så lite som behöver ruskas om men det kanske klarnar med tiden!

    SvaraRadera