onsdag 20 juli 2011

Sommar och sol...

Ja nu är det sommarvärme igen. Ett tag såg det nästan ut som om sommaren gett upp men nu är den tillbaka. Höstvindarna for som tokar kring Gotland men har nu försvunnit =) tack och lov. Även om jag inte är någon vän av värme, då pratar vi värme som gör en gungig i huvudet, så får det gärna vara sommar lite till. Jag jobbar nu någon vecka till sen är det semester =) Gillas skarpt.

Vad gäller kosten har jag uteslutit gluten helt och har så gjort i 2,5 vecka. Mår mycket bättre i magen, slipper kramp, gas, svullenhet och allt annat som varit obehagligt. Skall ringa doktorn och prata med dem om det här. Trodde ett tag att jag reagerade på kolhydrater men en del verkar gå bra. Förvisså så har jag inte mycket kolhydrater kvar i kosten bara det som finns i grönsaker och mjölkprodukter.

Annars när det är sommar är det lite svårare att hålla sig till det planerade. Jag orkar inte äta när det är varmt men de måste man ju. Kan inte fuska för mycket heller. Så slinker det ner någon glass ibland men jag håller igång. Minst en promenad på 45 min om dagen. Ibland blir det två och ibland blir det spring också.

Mitt liv är mitt ansvar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar