onsdag 20 juli 2011

Planer inför hösten.

Även om sommaren är här så måste planeringen ligga lite längre fram. I allafall min =) Hur kommer hösten se ut och vad utöver jobbet skall jag göra. Har sökt till två kurser inom kostområdet, eller sökte fler men har kommit in på två. Det är ännu två kurser som jag verkligen vill gå men inte kommit in på. Det är Övervikt bland barn och ungdomar och en kurs till som heter Mental träning. Men de e bara och söka igen.

Kurserna jag kommit in på kommer att gå samtidigt i höst, det innebär att jag måste välja en av dem. Det som ligger mest på + är den kursern som heter Kost vid träning. Det känns mest lockande just nu. Enda nackdelen är att den innehåller 7,5 p näringslära, det läste jag i höstas men jag skall se det som en fördel att jag har den kursen i botten för man gör alltid nya upptäckter och ingen förklarar på samma sätt så troligen kommer jag att lära mig mer ändå. Sen skall man göra ett arbete/kostplanering utifrån den idrott man är verksam inom. Hmmm undrar vad jag skall välja. Styrketräning, cykling, löpning eller skall jag ta ishockeyn??? det tåls att funderas på.

Utöver jobbet som kommer att bli 100 % från och med första september till sista februari så skall jag plugga 50 % och leda gympa på måndagar. Sen har jag faktiskt tänkt hyra spinninglokalen och köra ett eget pass. Smygstarta mitt företag kan man kanske kalla det för =) Ja som vanligt så kommer hösten att försvinna i ett rasande tempo.

"Du skall väl inte sitta på hemmet och ångra det du inte gjorde, du skall ångra det du gjorde" Kloka ord från men klok vän.

2 kommentarer:

  1. Hej min "avlägsne" vän!

    Vilka planer du har för hösten! Tag dig an det du tycker verkar roligast och som du tror att du orkar med. Det skulle för min del kännas "fullt" att arbeta 100%, plugga på deltid, köra egna pass och egen träning samt att "bara vara".

    Om du inte har testat allt detta så vet du ju inte vad du klarar... - och du verkar ju alltid ha något utmanande på gång.

    Lycka till och ha en fortsatt bra sommar!

    Ulla i Tibro

    SvaraRadera
  2. Hej! det var länge sedan =)
    Nää har inte testat allt detta tillsammans men kommer att göra det :) Ha en skön sommar, det som är kvar!!!

    SvaraRadera