söndag 13 mars 2011

Träning och åter träning

Ibland går saker på gammal rutin, det kan i längden bli tråkigt. Som jag skrivit tidigare har jag gjort ett uppryck vad gäller träningen. Min personliga tränare, Sara har upplivat styrketräningen. Jag har samtidigt insett att det är okej att sitta ner en hel dag utan att göra stora träningssaker. Man måste inte träna varje dag, vila är nödvändigt. Men det är svårt att få ihop det. Den gamla invanda ekvationen om att träna mer och äta mindre är svår att arbeta bort. Men det går och jag tror jag kommit på rätt väg. Just nu är fokus på styrketräning och löpning. Cyklingen inför Vätternrundan får sitt med två spinningpass i veckan. När dagarna blir längre och jag hämtat hem min racercykel skall jag ut på vägarna igen. Hade dock varit bra att de sopat bort all grus på vägarna. Sara gjorde ett träningsprogram som jag följde i stort sett varje dag, vissa dagar var det svårt att få ihop tiden. Nu har jag gjort ett nytt, eget, träningsprogram som jag snart skall presentera för Sara och se om det blir godkänt. Spännande blir det =)

2 kommentarer:

  1. Du är så bra Kicki! Du har rätt tänk! Snyggt! Jag är stolt över dig!:D

    SvaraRadera