fredag 18 mars 2011

Örat mot kroppen...

... hur gör man då egentligen? i går skrev jag att träningen gick bra men att det gäller att lyssna på kroppen men hur gör man?? Är vi bra på att lyssna på kroppen? Nej egentligen tror jag inte det eftersom det finns så många sjukdomar som beror på att vi pressat kroppen för hårt. Jag tycker det är svårt att veta vart gränsen går. I går när det var dags att gå i säng kände jag mig trött eller rättare sagt matt i hela kroppen. Den lyssnade inte och jag fick släpa mig till sängen. Inte så där som det är ibland utan nästan förlamande. Mådde smått illa och lite yr i huvudet. Tänkte nu är magsjukan på G. Lägger mig för att sova och hoppas att jag inte behöver vakna för att må sämre. Kan inte somna. Gäspar så käkarna håller på att hoppa ur led men kan inte komma till ro. Har hänt tidigare och då tog det flera timmar innan kroppen lugnadener sig. Ställde in mig på att så blir det nu med. Ingen ide att jäkta. Det värsta är ju när man känner att man MÅSTE sova, då går de inte. Kroppen kommer inte ner i varv. Ligger i sängen minst en timme och känner att hjärtat bara slår och slår. Det är ju bra men inte så fort att jag knappt hinner räkna. Försöker andas lugnt och slappna av så kroppen får hjälp att komma ner i varv men det går inte. Måste erkänna att det är lite obehagligt att inte ha kontroll över hjärtat. Tidigare när det hänt trodde jag att det var kaffet men det har gått många kvällar med kaffe utan att hjärtat rusat. När klockan närmar sig 2 på natten känner jag att det börjar ge med sig och jag kan till slut somna, gick i säng vid 21 för jag var så trött. Funderade ett tag på om jag skulle ringa sjukvårdsrådgivningen men så blev det inte. Händer det igen får jag väl göra det. Att det är ett tecken får jag väl gå med på men då är nästa fråga vad är orsaken?

2 kommentarer:

  1. Kan det vara så att du har svaret, innerst inne, om du tänker efter? ;)

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte. Kan inte komma på något:S

    SvaraRadera