torsdag 28 oktober 2010

Mening och motivation

Idag var det push som vanligt. Och när jag står där så börjar jag allvarligt fundera på varför jag gör det här. Det är inte första gången men just nu känns det som om jag verkligen fastnat i uppförsbacken. Vad som än skall göras på gymmet så får man göra det själv eller tjata. Jag kanske kräver för mycket av andra men vi gör ju det här för medlemmarna. Kommer folk och betalar för våra tjänster så måste det väl fungera. Det är väl inte för mycket begärt. En sådan enkel sak som att ringa in reserver när det finns plats verkar vara ett jätteproblem. Det är uppgjort att det är folket bakom disken som skall göra det och ändå kan man komma och se att folk bokat av sig och inga reserver är inringda. Då blir jag galen. Det är kanske dags att dra sig tillbaka och engagera sig i sin egen träning. Jag vet o andra sidan att när allt runt omkring fungerar så är det roligt att leda, deltagarna ger så mycket tillbaka och jag får stå i centrum ett tag ;) det gillar jag ju. Så varför är det så motigt just nu? har jag för många projekt på gång?
  • spinning på tisdagar
  • spinning på onsdagar
  • push på torsdagar
  • hockey på fredagar
  • mormor på lördagar
  • spring på söndagar
  • målar om köket
  • sekreterare för Surdrets HockeyClub
  • kassör för Gymmet
  • börjar en kurs i näringslära den 15 november

Det är kanske mer än vad jag har energi till just nu, ändå vet jag inte vad jag skall prioritera bort.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar