måndag 18 oktober 2010

Utflykt

I går (söndag) åkte systrarna och jag till Visby för att se på utställning om bröllop. Det var en utställning som Fornsalen arrangerade. Vi passade då på att gå runt hela fornsalen. Kommer bara ihåg hur tråkigt det var att gå där när man gick i skolan. I går var det faktiskt lite roligare ;) kunde känna att det gav något litet att gå där och titta på alla gammla saker. Undrar just varför man tvingar barnen att gå dit? finns det något barn som tycker att det är roligt och förstår innebörden i allt som visas. Det tror inte jag att de gör i alla fall. Möjligen att det är roligt eftersom man inte behöver engagera sig i den vanliga skoldagen. Därefter skulle vi försöka få oss en kopp kaffe. Klockan 15 i Visby en söndag var det inte lätt det kan jag lova. Tredje stället hade öppet så att vi i allafall kunde få en kopp kaffe och en smörgås. Trevlig eftermiddag var det i alla fall. Föresten så är min kamera nu levererad, går och väntar med spänning varje gång det piper ett sms i telefonen. Kommer få leveransbesked den vägen och vill bara åka till utlämningsstället. Och sen skall det fotograferas. Undrar just nu mycket tokiga kort jag kommer ta i början innan jag lärt mig en del av hur jag skall göra. Vi får väl se=)

2 kommentarer:

  1. Dela gärna med dig av erfarenheter senare av din nya kamera; här eller via MSN Kan själv tänka mig att köpa en ny så i en framtid och lära mig mer om digital fotografering.

    Ulla

    SvaraRadera
  2. Ulla: det skall jag göra =)

    SvaraRadera