lördag 16 oktober 2010

Fin Form 2010

Vad hände egentligen med min satsning på mig själv i Ulrika Gabriels Fin Form 2010? Först har tiden varit knapp och att byta arbete mitt i en förändring var väl inte det bästa jag har gjort. Hon gör ett toppenjobb med att inspirera oss att göra en förändring hos oss själva. Alltid tänkvärda ord och funderingar. Tyvärr så har min prioritering inte hamnat på just detta. Jag har tappat motivationen till att gå ner i vikt och viktmedgången har stannat upp. Jag har börjat styrketräna igen och det är inte alltid till fördel för vikten. Tyvärr har jag inte heller styrkan att hålla mig ifrån saker som jag inte borde äta. Har ibland även fallti för frestelsen när det gäller kaffebröd. Jag som tidigare varit stenhård på just kaffebröd och undvikit det. Men med hjälp och inspiration så skall jag tillbaka till det nu. Planen är att under de sista veckorna av Fin Form 2010 skall jag ta åt mig allt och stå på egna ben sen. Kanske sent påkommet men bättre sent än aldrig =) Hur håller ni motivationen uppe?

2 kommentarer:

  1. Jag väger ju mig varje dag som du vet, för att aldrig glömma bort att komma ihåg... Visar vågen över smärtgränsen, då blir det hårda bud!

    När jag sprang som mest rasade vikten, det var läskigt det också.

    Träningen behöver jag ingen motivation till, där finns alltid en längtan och drivkraft. Jag har som mål att träna fyra gånger i veckan, och försöker ha en veckoplan. Det underlättar tycker jag, då kan man ladda mentalt och även planera in resten av livsuppgifterna så det går ihop.
    Vi får hoppas att knäet blir bra så vi kan ta lite backar ihop igen! Och att ditt knä håller sig i skinnet också?!

    Sänder styrkekramar till dig, skit den som ger sig!

    SvaraRadera
  2. Tack Åsa =) behöver ingen större motivation till träningen heller MEN massor för att orka kämpa med vikten....

    SvaraRadera